سرخط خبرها

پرسپولیس - پاختاکور | ملاقات با گربه سیاه!

  • کد خبر: ۴۵۱۲۴
  • ۰۹ مهر ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۰
  • ۱
پرسپولیس - پاختاکور | ملاقات با گربه سیاه!
تیم پرسپولیس امشب در شرایطی به مصاف پاختاکور می‌رود که هرگز موفق به شکست آن ها نشده اند
احسان سرفرازی | شهرآرانیوز؛ مرحله یک‌چهارم نهایی لیگ قهرمانان آسیا از ساعت‌۲۱:۱۵ امشب با جدال تیم‌های پرسپولیس و پاختاکور در غرب آسیا به پایان می‌رسد. ۹ مهر به‌نوعی سالروز شروع رنسانس پرسپولیس نیز محسوب می‌شود. ۵ سال پیش بود که کاپیتان با‌اخلاق این تیم برای همیشه زمین‌های فوتبال را ترک کرد و آسمانی شد. از همان روز بود که بازیکنان و کادر فنی این تیم هم قسم شدند تا یک دوران طلایی را برای این تیم رقم بزنند که انصافا در این راه موفق هم بودند.
 
امشب، اما شاگردان گل‌محمدی باید در‌برابر تیمی قرار بگیرند که پیش‌تر و در همین دوره از رقابت ها، ۲ نماینده کشورمان را از گردونه رقابت‌ها حذف کرده است. پاختاکور در دور گروهی و در ۲ بازی رفت‌و برگشت، شهرخودروی مشهد را شکست داد و در مرحله قبلی هم با حذف استقلال راهی یک‌چهارم نهایی شد. صفحات مجازی این باشگاه از چند روز پیش کری‌های زیادی برای سرخ‌پوشان کشورمان خوانده‌اند و به‌نوعی منتظر هت‌تریک این تیم در حذف باشگاه‌های ایرانی هستند.

پاختاکور تیمی قدرتمند و منسجم است که مهاجمان خطرناکی، چون دراگان سران و ماشاریپوف دارد. کنترل این خط حمله زهردار کار آسانی نخواهد بود. سرمربی تیم هم به کرونا مبتلا شده و دستیار هلندی‌اش در ۲ مسابقه گذشته در غیاب این سرمربی تیم را به خوبی هدایت کرده است؛ با‌این‌حال شاید سرمربی اصلی تیم در دیدار با پرسپولیس روی نیمکت تیمش حاضر شود.

پرسپولیس، اما با انگیزه‌های متفاوت و بیشتری مقابل پاختاکور قرار می‌گیرد. اولین انگیزه‌اش، صعود به مرحله نیمه‌نهایی و فینال است و به همین‌دلیل بازیکنان سرخ‌پوش ایرانی قطعا باید مثل بازی با السد بدون ادعا، ولی با تعصب تمام در میدان حاضر شوند؛ همان‌تعصبی که در بازی با السد باعث شد سرشان را جلوی توپ و پای بازیکنان قطری بگذارند. قطعا دانش فنی گل‌محمدی و دستیارانش به‌همراه آنالیز خوب می تواند یکی از عوامل اصلی برای موفقیت پرسپولیس در بازی با پاختاکور باشد. گل‌محمدی در ۲ بازی با شارجه امارات و السد قطر نشان داد که قدرت بازی‌خوانی بسیار خوبی دارد و می‌تواند تیمش را به‌خوبی از نظر فنی هدایت کند.


پرسپولیس در حسرت برد برابر پاختاکور

پرسپولیس برای حضور در مرحله بعدی لیگ قهرمانان آسیا درحالی به حکم قرعه باید به‌مصاف پاختاکور ازبکستان برود که پیش از‌این ۳ بار در سال‌های ۲۰۱۹ (۲ دیدار رفت و برگشت) و سال‌۱۳۸۱ برابر این تیم ازبک به میدان رفته و ماحصل این ۳ دیدار، یک تساوی و ۲ شکست برای سرخ‌ها بوده است. حالا پرسپولیس یحیی گل‌محمدی امیدوار است با برد برابر این تیم علاوه بر صعود به دور بعد، برای اولین‌بار مقابل این نماینده ازبکستان طعم پیروزی را بچشد.


معمای سیامک

تیم ازبک برای این بازی محروم و مصدومی ندارد، اما یحیی گل‌محمدی از حضور سیامک نعمتی در این بازی محروم است. شماره‌۸۸ سرخ‌ها که در بیشتر پست‌ها برای این تیم به میدان رفته است، در بازی قبلی و با تصمیم اشتباه داور از زمین مسابقه اخراج شد و پرسپولیسی‌ها امیدوارند AFC دست‌کم یک‌بار بی‌طرفی‌اش را به تیم‌های ایرانی نشان دهد و کارت قرمز این بازیکن را مانند مهدی بن‌عطیه ببخشد.


پاداش ۲۲ میلیارد‌تومانی در انتظار سرخ‌پوشان

برتری پرسپولیس برابر پاختاکور و صعود این تیم به مرحله بعدی این بازی‌ها، حساب بانکی سرخ‌پوشان را به‌طور قابل‌ملاحظه‌ای شارژ خواهد کرد. شاگردان گل‌محمدی تااینجای‌کار ۴ پیروزی در مقابل التعاون (۲ بار)، السد و الشارجه به دست آوردند که همین برد‌ها رقم ۲۰۰ هزار دلار را برایشان به‌همراه داشت. همچنین صعود از مرحله گروهی و یک‌هشتم نهایی آن‌ها را صاحب ۲۵۰ هزار دلار کرد تا به‌همراه ۱۰ هزار دلار از تساوی برابر الشارجه، رقم درآمد آن‌ها به ۴۶۰ هزار دلار برسد.
 
حالا اگر پرسپولیس بتواند پاختاکور را شکست دهد، ۵۰ هزار دلار بابت پیروزی و ۲۵۰ هزار دلار بابت حضور در مرحله نیمه‌نهایی به دست می‌آورد تا مجموع درآمدزایی‌اش ۷۶۰ هزار دلار شود؛ رقمی که البته در صورت صعود به فینال لیگ قهرمانان آسیا تا ۲.۸ میلیون دلار افزایش خواهد یافت و سرخ‌ها را با وضعیت بسیار خوبی مواجه خواهد کرد. باتوجه به نرخ دلار در بازار آزاد (تقریبا ۲۹ هزار تومان)، اگر پرسپولیس پاختاکور را شکست دهد، میزان درآمدزایی‌اش از لیگ قهرمانان‌۲۰۲۰ دست‌کم ۲۲ میلیارد تومان خواهد شد.


گل‌محمدی: به‌سادگی حذف نمی‌شویم

یحیی گل‌محمدی در نشست خبری پیش از بازی با پاختاکور ازبکستان حضور یافت و در ابتدای صحبت‌هایش برای آروالادزده، سرمربی گرجستانی پاختاکور، آرزوی موفقیت کرد و همچنین یک روز مانده به سالگرد درگذشت کاپیتان پرسپولیس هادی نوروزی، به خانواده او تسلیت گفت. گل‌محمدی در ابتدای صحبت‌هاش گفت: بازیکنان تیم از هادی نوروزی الهام زیادی گرفتند و ان‌شاءا... روحش شاد باشد.
 
بازی خیلی حساسی را در پیش داریم و با سختی زیادی به این مرحله رسیدیم و حاضر نیستیم راحت از این مرحله بگذریم. بازی خیلی سختی مقابل السد که یکی از بهترین تیم‌های این دوره مسابقات بود، انجام دادیم و انرژی زیادی را برای صعود صرف کردیم. الان انگیزه‌مان چندین‌برابر شده است. شاید خسته باشیم، اما از لحاظ روحی‌روانی آماده هستیم. وی در ادامه افزود: مقابل تیمی بازی می‌کنیم که یک روز بیشتر استراحت کرده و از لحاظ بدنی آماده است. از نظر فنی هم فوتبال ماشینی و خوبی را ارائه می‌دهد.
 
مطمئنا بازی راحتی برای ما نخواهد بود و انگیزه بیشتری هم نسبت به بازی‌های قبل باید داشته باشیم تا پیروز مسابقه شویم. باید خوب مبارزه کنیم و بجنگیم تا از این مرحله هم عبور کنیم. سرمربی پرسپولیس درباره وضعیت ذهنی بازیکنانش اظهار کرد: فوتبال بالا‌پایین زیاد دارد. در یک بازی ممکن است گل بزنیم و گل بخوریم. ما در لیگ خودمان ده‌نفره هم شدیم و با اختلاف ۲ گل هم عقب بودیم، اما در‌نهایت توانستیم بازی را با ۳ گل ببریم. بچه‌های ما از نظر ذهنی در وضعیت خوبی هستند و می‌توانند هر نتیجه‌ای را برگردانند. بازیکنان ما قبلا ثابت کرده‌اند و باید از نظر ذهنی آماده هر اتفاقی باشند و درجهت جبران آن واکنش‌های خوبی نشان دهند و بتوانند نتیجه را برگردانند.
 
یحیی گل محمدی درباره خستگی تیمش گفت: مسائل فوتبالی بخشی از فوتبال است، اما مسئله روحی‌روانی و انگیزه‌ای هم بخش مهم‌تری است که خوشبختانه ما آن را زیاد داریم. نتایج گذشته نمی‌تواند تضمینی باشد که آینده رقم بخورد و اینکه بازی قبلی را برده‌اند، نمی‌تواند برد بازی فردا (امروز) را تضمین کند. ما توانستیم با یکدیگر همدل باشیم و حرف‌های زیادی برای گفتن داریم و هیچ‌وقت از برد خسته نمی‌شویم؛ چون هر بازی شرایط متفاوتی دارد. دعای ۴۰ میلیون هوادار و انرژی مثبت آن‌ها پشت ماست و ان‌شاءا... بتوانیم شادشان کنیم و در‌نهایت نتیجه خوبی بگیریم.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۹
0
0
عشق یعنی پرسپولیس
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->